Kamis, 15 Agustus 2013

Bilik Dalam Rumah Ini Meletup Di Sebabkan Handphone Samsung Galaxy 4 Meletup


Mempunyai alat atau telefon canggih sepertinya saat ini tidak memberikan keselamatan bagi si pemiliknya salah satunya adalah yang baru terjadi di Hong Kong kerana Galaxy S4 milik seorang lelaki meletup satu bilik di rumahnya hangus terbakar.

Kemajuan teknologi telefon pintar saat ini memang luar biasa namun jika berbicara masalah keselamatan dari telefon tersebut sepertinya masih sangat kurang, sebelumnya ada seorang wanita cantik tewas gara gara iphone miliknya, sebelumnya lagi paha wanita cantik bolong gara gara samsung Galaxy S4 nya meletup di dalam seluar.

Nah ini yang baru terjadi pada sebuah Galaxy S4 yang meletup di rumah yang berjaya membakar satu bilik rumah di Hong Kong.

Kejadian ini berlaku apabila pemilik telefon bernama Du asik bermain game yang ada di Galaxy S4, tiba tiba bateri Galaxy S4 miliknya meletup yang membuat du kaget ia pun kemudian melemparkan telefon bimbit yang terbakar ke salah satu sudut bilik rumahnya, akibatnya api yang berasal dari telefon tadi terus merambat ke bilik lain dan menghanguskan seluruh bilik.

Hingga saat ini belum ada maklumat lanjut bagaimana telefon pintar Samsung Galaxy S4 milik Du boleh meletup. Namun berdasarkan keterangan dari Du, dirinya mengakui bahawa telefon, bateri, dan charger yang ia gunakan semunya asli pengilang Samsung..SUMBER




Tidak ada komentar:

Posting Komentar