Minggu, 01 Desember 2013

[Gambar] Inilah Jambatan Paling Panjang Di Dunia Yang Terdapat Di China

Jambatan terpanjang di dunia selesai dibina di China selepas empat tahun pengerjaan. Jambatan sepanjang 42.5 kilometer yang mempunyai persimpangan tersebut menghubungkan tiga bandar di China. Jambatan itu menghubungkan Bandar Qingdao di sebelah timur Wilayah Shandong dengan Daerah Huangdao.


Jambatan bernama Qingdao Haiwan tersebut dibina dua pasukan berbeza yang mengerjakan sejak 2006. Pembangunan selesai pada Isnin (27/12). Jambatan menghubungkan tiga bandar pantai di Wilayah Shandong. Salah satu kakitangan mengatakan, "Contoh dari komputer dan perhitungannya semua sangat bagus. Tapi anda tidak boleh berehat sehingga kedua sisi menyatu. Kerenggangan beberapa sentimeter saja boleh mencetuskan bencana. "


Jambatan terpanjang ini dibina salah satu tujuannya ternyata hanya untuk menyingkat jarak tempuh 20 minit dari 2 bandar yang berkaitan

Jambatan Qingdao Haiwan menyisihkan jambatan Lake Pontchartrain Causeway di Louisiana, Amerika Syarikat. Lake Pontchartrain Causeway mempunyai panjang 38,42 kilometer.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar